Previous Page  9 / 14 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 14 Next Page
Page Background

Haziran 2019

M

m

9

netim-dışı hizmetlerin

(NAS) ücretinin, dene-

tim ücreti olarak öde-

nen ücrete oranla daha

yüksek olmasındandır.

• Elde edilen kanıtlar,

Denetim Reformundan

sonra “yalnızca dene-

tim müşterilerinde”

değil aynı zamanda

KAYİK’lere sunulan

finansal hizmetlerin alt

kollarında da bir artış

olduğunu göstermekte-

dir.

• Yoğunluk, rekabet ve

maliyetler konusunda

gözlenen (ilk) deği-

şikliklerin, gelecekte

bir araştırma konusu

olabilecek düzeyde

denetimin kalitesini

arttırıp arttırmadığı

veya arttırıp arttırma-

yacağı net değildir.

Çalışmanın tamamına erişmek için tıklayınız.

AB üye Ülkelerinde De-

netim Reformunun kilit

yönlerinin uygulanmasın-

da farklılıkların etkisine

yönelik gelecekteki araş-

tırma AB’nin gelecekteki

politikaları hakkında ol-

dukça bilgilendirici ola-

caktır.

• Denetim saatlerinde ar-

tış ve çok uluslu grupla-

rın denetimlerinde artan

karmaşıklıkla denetim

maliyetlerinde artış or-

taya çıktı.

• Denetim Reformunda-

ki esneklik, Denetim

Reformunun kilit yön-

lerinin uygulanması

hususunda Üye Ülkeler

arasında önemli farklı-

lıklar ile sonuçlandı.

• Zorunlu firma rotasyo-

nunun (MFR) nispeten

daha katı uygulandığı

AB Üye Ülkelerin-

de, özellikle finansal

sektör açısından Her-

findahl-Hirschman

Endeksi (HHI) ve 4

Büyük Denetim Firması

pazar payında bir azalış

gözlenmiştir. Büyük

denetim tedarikçilerinin

pazar payında yakınsak-

lık ve denetim firması

rotasyon oranlarında

artış vardır.

• Zorunlu Firma Rotas-

yonunun daha esnek

uygulandığı Üye Ül-

kelerde, Denetim Re-

formundan önce ya da

sonra HHI ve 4 Büyük

Denetim Firması pa-

zar payında önemli bir

farklılık yoktur. Ancak,

pazar payı hareketlili-

ği ve denetim firması

değişim oranlarında bir

artış gözlenmiştir.

• Hem katı hem de es-

nek MFR rejimlerinde,

denetim firmaları ara-

sındaki çoğu rotasyon

aynı denetim şirketleri

arasında yapılmıştır.

• Ortak bir denetim duru-

munda MFR’nin uzatıl-

masına izin veren Üye

Devletler grubu için

ortak denetim oranında

hafif bir artış vardır,

ancak süre uzatımına

izin vermeyen ülkelerde

artış yoktur.

• Finansal sektör alanın-

da, ortak denetim oranı

Denetim Reformundan

sonra neredeyse iki ka-

tına çıktı. Ancak sadece

zorunlu firma rotasyo-

nunun (MFR) süre uza-

tımına izin veren Üye

Ülkelerde bu durum

gözlendi.

• Denetim-dışı hizmetle-

rin bağımsız denetçi ta-

rafından kamu yararını

ilgilendiren işletmelere

(KAYİK) sunulması

azalmıştır. Bu etki, de-