3
B‹LANÇO
ğerlendirmelerin yer aldığı
karşılaştırmalardan oluşmak-
tadır. Son bölüm ise değişiklik
ve Yasa tasarısına ilişkin öne-
rilerimizi içermektedir.”
TÜRMOB tarafından hazır-
lanan raporda her iki temel
vergi kanunun tek bir düzen-
leme haline getirilmesinin ge-
çiş sürecinde çeşitli sıkıntılar
yaratacağı belirtildi. Rapor
da, gelir vergisi gelirlerinin
Türkiye’de istenilen düzeye
gelmesi için geniş kesimler
tarafından benimsenmesi ve
gelirin tanımının safi artış ku-
ramına göre yapılması gerek-
mektedir. Bu, aynı geliri elde
edenlerin aynı oranda vergi-
lendirilmeleri sonucunda vergi
adaletinin ve vergide eşitliğin
sağlanması için bir zorunlu-
luktur. Mevcut yasa tasarının
teknik olarak değerlendirilmesi
yanında ayrıca üzerinde du-
rulması gereken temel bir konu
vergi yükünün, yüksek gelir
grubuna dahil olan kişiler üze-
rinde mi yoksa düşük gelir
grubuna dahil olan kişiler üze-
rinde mi kalacağı sorusudur.
Uygulama esnasında doğabi-
lecek sorunlara ilişkin teknik
yorumlar da raporda yer aldı.
Değerlendirme, düzenlemele-
rin karşılaştırması ve öneriler
olmak üzere üç bölümden olu-
şan ve 613 sayfalık bir hacme
sahip olan rapor TÜRMOB’un
internet sitesinde de yayın-
landı.
Yirmi dört ana başlıkta öneri
içeren rapor ayrıca geçmişten
günümüzde uygulamada ya-
şanan sorunları da ilgili ve
yetkililerin dikkatine sunuyor.
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Plan ve Bütçe Komisyonu Alt
Komisyonunda görüşmelerin
tamamlanmasının ardından,
Komisyon gündemine gelecek
ve buradaki görüşmelerin ar-
dından tasarı Türkiye Büyük
Millet Meclisi’nde görüşüle-
cek.
Türk vergi sisteminde uzun
yıllardır uygulanan iki temel
kanunda köklü ve radikal bir
değişiklik yapacak olan dü-
zenleme uygulamaya girmesi
ile birlikte yeni bir dönemi
başlatacak. Bu durum köklü
bir değişiklikten dolayı geçiş
sürecinde çeşitli sıkıntı ve so-
runları da beraberinde getire-
cek.