Gündemde Öne Çıkanlar
8
rın iktisadi işletmeleri için, Kurumlar Vergisi ve
Katma Değer Vergisi istisnası getirilmelidir.
- Meslek mensupları sözleşme imzaladığı mü-
kelleflerinin kanuni defter bilgilerini her yıl No-
terler Birliği’nin sistemine girdiğinden ayrıca bu
bilgilerin bir kez daha “İnternet Vergi Dairesi”
sistemine girilmesi ciddi bir iş gücü kaybına
neden olmaktadır. Bu bilgilerin Türkiye Noterler
Birliği’nin sisteminden alınması gerekmektedir.
- Kimlik Bildirim Kanunu gereğince işyerlerinde
çalıştırılan personelin en yakın kolluk kuvvetle-
rine bildirilme zorunluluğunun tüm illerde uygu-
lanacak olması meslek mensuplarının iş yükü-
nün artmasına neden olacaktır. Çeşitli kurum
ve kuruluşlara, işyerlerinde çalıştırılan perso-
nelin ayrı ayrı bildirilme zorunluluğu 5838 sa-
yılı Kanun ile kaldırılmış olup sadece SGK’ya
yapılan bildirimler yeterli hale gelmiş, ilgili diğer
kurumların SGK’dan bu bilgileri elektronik ola-
rak almaları sağlanmıştır. Bu sebeple kanuni
süresinde SGK’ya yapılan işçi giriş ve çıkış
bildirimlerinin kolluk kuvvetlerine de yapılmış
sayılması yönünde İçişleri Bakanlığı ile SGK
tarafından bir düzenleme yapılmalıdır.
- Kurumlar arası işbirliğine gidilerek devlet
kurumları tarafından mükerrer bilgiler isten-
memeli, TÜİK, SGK, Ticaret Sicili ve Gümrük
ve Ticaret Bakanlığı ve diğer kurumlar ile GİB
arasında işbirliği etkin olarak sağlanmalıdır.
Bilgiye ihtiyaç varsa meslek mensubunun za-
manının etkin ve verimli kullanılması teminen
verilenlerin tek bir merkezde toplanması ve
ilgili kurumların bu merkezden bilgileri alması
sağlanmalıdır.
- Meslek mensuplarımızın ihale konusu işler-
de ve özel bina inşaatlarında asgari işçilik ra-
poru düzenleme hakkı bulunmaktadır. Ancak
meslek mensuplarımız, raporda yapabilecek-
leri hatalar nedeniyle SGK zararına sebebiyet
verdikleri takdirde, oluşan Kurum zararından
işveren ile müştereken ve müteselsilen so-
rumlu tutulmaktalar. Ancak gerçeğe aykırılığın
tespitinde kasıt ve kusur ayrımının yapılması
gerekmektedir.
- Meslek mensuplarımız 4/b kapsamında si-
gortalı sayılmaktadırlar. 4/b kapsamındaki si-
gortalılar için en önemli dezavantajlardan biri-
si emeklilik için 9000 gün prim gün sayısının
istenmesidir. Halbuki bu süre 4/a kapsamında
sigortalı sayılanlar için 7200 gündür. Sosyal
güvenlikte eşitlik ve tek çatı ilkesi doğrultusun-
da bu ayrımın kaldırılması gerekmektedir.
- Ayrıca 4/b kapsamında olan sigortalılar için
de aylık 100 TL prim indirimi düzenlemesi ya-
pılmalıdır.
- Sosyal Güvenlik Kurumu ve TÜRMOB ça-
lışma hayatına ilişkin iki önemli paydaş olup
her daim etkin bir işbirliği içinde olmaları vaz-
geçilmez bir gerekliliktir. Sosyal Güvenlik Ku-
rumu’nun yapmış olduğu her düzenleme ve
aldığı her karar Başkanlığımızı ve meslek
mensuplarımızı direkt olarak ilgilendirmektedir.
Bu itibarla mutlak surette 5502 sayılı Kanun’da
bir değişikliğe gidilerek SGK Yönetim Kurulun-
da TÜRMOB’un da bir temsilci bulundurması-
nın sağlanması gerekmektedir.
SORUNLARIMIZIN ÇÖZÜMÜ İÇİN:
Hükümetimizin ve ilgili kurum-kuruluşların hak-
lı taleplerimize cevap vermesini bekliyoruz.
TBMM’nin beklentimiz olan yasal düzenleme-
leri yapmasını, mesleğimizle ilgili düzenleme-
lerde görüş ve önerilerimizi değerlendirmesini
istiyoruz.
TÜRMOB camiası şimdiye kadar olduğu gibi
yarınlarda da tüm kurum ve kuruluşlarımızla
işbirliği içinde çalışmaya devam etme arzusu
içindedir. Bu iyi niyetli sesimize kulak verilmeli-
dir. İşbirliği herkesin çıkarınadır.
Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonrada so-
runlarımızın çözümünde ilk tercihimiz diyalog
olacaktır. Diyalogla sorunların çözümü için mü-
cadelemizi devam ettireceğiz.
Aynı zamanda, sivil toplum kuruluşu da olan
meslek örgütümüz, üyelerimizden aldığı güçle,
demokratik tepkimizi, taleplerimiz kabul göre-
ne kadar yaşamın her alanında gösterecektir.