Mayıs 2018
2
M
m
UFRS Vakfı, UFRS Taksonomilerini
kullanan işletmeler için bir rehber ya-
yınladı. Bu rehber, UFRS Standartları-
na göre hazırlanan finansal tablolarda
bilginin nasıl seçileceğini açıklamak-
ta.
UFRS Taksonomisi, finansal bilginin
dijital oluşumu ve tüketimine olanak
sağlamakta. Yatırımcıların veri kalem-
lerini kodlamak için kullanılan belirli
kodları veya unsurları listeleyerek ve
tanımlayarak finansal bilgiye erişim-
lerini kolaylaştırıyor. Bilgilerin kod-
lanması yatırımcıların veriyi hızlı bir
şekilde ve maliyet etkin bir şekilde
bulmasını, işlemesini ve analiz etme-
sini kolaylaştırıyor.
UFRS Taksonomisinin Kullanımı—
Finansal Tablo Hazırlayıcıları için
Rehber işletmelerin UFRS Taksono-
misinin içeriğini anlamalarına yardım
edecek. Örneklerin kullanımı ile, reh-
ber, UFRS Taksonomisinin kullanı-
mına ilişkin sıklıkla sorulan soruları
cevaplamakta. UFRS Taksonomisinin
içeriğinin anlaşılması finansal tablo-
larda uygulanan kodların kalitesi ve
tutarlılığını iyileştiriyor.
Bu rehber, düzenleyiciler, şirketler ve
finansal bilginin diğer kullanıcıları ta-
rafından dünya genelinde UFRS Tak-
sonomisinin kullanımını desteklemek
amacıyla UFRS Vakfı tarafından üre-
tilen dokümanlar setinin bir parçasını
oluşturuyor.
Uluslararası Muhasebe Standartları
Kurulu Başkanı Hans Hoogervorst bu
konuya ilişkin şu ifadeleri kullandı:
“Düzenleyiciler UFRS Taksonomi-
si kullanımını giderek daha zorunlu
hale getiriyor. Bu rehber, işletmelerin
Taksonomiyi anlamalarına yardımcı
olmaktadır.”
UFRS Vakfı işletmeler için UFRS
Taksonomi rehberini yayınladı
Yunanistan’ın en büyük 4 bankası, borç
verenlerin gelecekte olası kayıpları için
önlem alınmasını gerektiren yeni UFRS
9 muhasebe standardının uygulanmasın-
dan 5,25 milyar Euro birleşik bir gelir
tahmin etmektedir.
Piraeus Bank SA, Ortak sermaye katsa-
yısı 1 oranındaki tahmini yaklaşık 25 baz
puan olduğunu ekleyerek, yeni muhasebe
standartlarının ilk kez kabulünden itiba-
ren 1,6 milyar Euro’luk bir etki yarata-
cağını vurguladı. 2018 yılı sonuçlarını
yakın tarihte açıklayacak olan banka, 31
Aralık 2017 tarihinden bu yana yaklaşık
%15,5’lik bir geçiş CET1 oranı bekliyor.
GBanka, 2017 yılı sonunda, sırasıyla
%47 ve %75 olan takipteki risk (NPE) ve
sorunlu krediler (NPL) ile 2017 yılı için
kredi karşılık giderlerinin 2016 yılında
gerçekleşen 1 milyar Euro’dan 2 milyar
Euro’ya yükseleceğini tahmin etmekte-
dir. Bankanın NPE ve NPL oranları sıra-
sıyla %52 ve %82’e yükselecektir” ifade-
si kullanıldı.
Banka, NPE’lerini azaltma çabalarının
“ilerlediğini” de sözlerine ekledi.
Öte yandan, Yunanistan Ulusal Bankası
SA, UFRS 9’un grup hissedarları üzerin-
deki etkisinin yaklaşık 1,45 milyar Euro
seviyesinde olduğunu tahmin ediyor.
Kredi verenin CET1 oranı üzerindeki
etkinin, geçişe bağlı olarak 1 Ocak tari-
hi itibariyle 50 baz puan olması ve tam
sorumlu olarak 350 baz puan olması bek-
lenmekte.
Eurobank Ergasias SA, IFRS 9’un uy-
gulanmasından vergi öncesi 1,1 milyar
Euro’luk bir etki tahmin etti ve 2017
sonunda %15,8 olan aşamalı CET1 ora-
nı üzerindeki etki 16 baz puan olacağını
ekledi.
Alpha Bank AE ayrıca, yeni muhasebe
standartlarının uygulanmasının, öz kay-
nakları üzerindeki vergi sonrası etkisi-
nin yaklaşık 1,1 milyar Euro’ya sahip
olmasını beklemekte. İlk uygulama yılı
için bankanın aşamalı olarak uygula-
dığı CET1’deki tahmini etki, 31 Ara-
lık 2017 itibariyle mevcut olan verilere
göre %0,1’dir. Bankanın 30 Eylül 2017
itibarıyla CET1 oranı %17,8’dir. Banka-
ya göre, müşterilere verilen krediler ve
avanslar için birikmiş ödenekteki tahmini
artış %8,1’dir.
Son uygulama tarihinden yaklaşık bir
buçuk yıl sonra, Avrupa Birliği’ne üye
28 ülkenin de yer aldığı 31 Avrupa
ülkesinde bu sürecin güncel durumu
hakkında aşağıdaki bilgiler paylaşı-
labilir. Üye Ülkelerin kararları ince-
lendi ve aşağıdakilere ilişkin temel
seçeneklere ilişkin olası sonuçlar göz-
lemlendi:
• Denetim-dışı hizmetlerin sağlanma-
sı
• Zorunlu denetim firması rotasyonu
• Kamu gözetiminin yürütülmesi
Daha iyi bir bakış açısına sahip olmak
ve bilginin anlaşılmasını kolaylaştır-
mak için, denetim-dışı hizmetler ve
zorunlu denetim firması rotasyonu
hakkındaki bilgi daha detaylı bir şekil-
de gösterilmiştir.
Farklı üye ülkelerdeki uygulamalara
ilişkin mevcut durum hakkında daha
fazla bilgi için, Avrupa İletişim Grubu
online bir veri tabanı hizmeti sunmak-
tadır
http://www.8cld.eu.
Üye ülkelerin yeni AB denetim
kurallarını uygulaması
Yunanistan’ın 4 büyük bankası UFRS
9’dan 5 milyar euro kazanç beklemektedir