Previous Page  2 / 8 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 2 / 8 Next Page
Page Background

Mayıs 2018

2

M

m

UFRS Vakfı, UFRS Taksonomilerini

kullanan işletmeler için bir rehber ya-

yınladı. Bu rehber, UFRS Standartları-

na göre hazırlanan finansal tablolarda

bilginin nasıl seçileceğini açıklamak-

ta.

UFRS Taksonomisi, finansal bilginin

dijital oluşumu ve tüketimine olanak

sağlamakta. Yatırımcıların veri kalem-

lerini kodlamak için kullanılan belirli

kodları veya unsurları listeleyerek ve

tanımlayarak finansal bilgiye erişim-

lerini kolaylaştırıyor. Bilgilerin kod-

lanması yatırımcıların veriyi hızlı bir

şekilde ve maliyet etkin bir şekilde

bulmasını, işlemesini ve analiz etme-

sini kolaylaştırıyor. 

UFRS Taksonomisinin Kullanımı—

Finansal Tablo Hazırlayıcıları için

Rehber işletmelerin UFRS Taksono-

misinin içeriğini anlamalarına yardım

edecek. Örneklerin kullanımı ile, reh-

ber, UFRS Taksonomisinin kullanı-

mına ilişkin sıklıkla sorulan soruları

cevaplamakta. UFRS Taksonomisinin

içeriğinin anlaşılması finansal tablo-

larda uygulanan kodların kalitesi ve

tutarlılığını iyileştiriyor.

Bu rehber, düzenleyiciler, şirketler ve

finansal bilginin diğer kullanıcıları ta-

rafından dünya genelinde UFRS Tak-

sonomisinin kullanımını desteklemek

amacıyla UFRS Vakfı tarafından üre-

tilen dokümanlar setinin bir parçasını

oluşturuyor.

Uluslararası Muhasebe Standartları

Kurulu Başkanı Hans Hoogervorst bu

konuya ilişkin şu ifadeleri kullandı:

“Düzenleyiciler UFRS Taksonomi-

si kullanımını giderek daha zorunlu

hale getiriyor. Bu rehber, işletmelerin

Taksonomiyi anlamalarına yardımcı

olmaktadır.”

UFRS Vakfı işletmeler için UFRS

Taksonomi rehberini yayınladı

Yunanistan’ın en büyük 4 bankası, borç

verenlerin gelecekte olası kayıpları için

önlem alınmasını gerektiren yeni UFRS

9 muhasebe standardının uygulanmasın-

dan 5,25 milyar Euro birleşik bir gelir

tahmin etmektedir.

Piraeus Bank SA, Ortak sermaye katsa-

yısı 1 oranındaki tahmini yaklaşık 25 baz

puan olduğunu ekleyerek, yeni muhasebe

standartlarının ilk kez kabulünden itiba-

ren 1,6 milyar Euro’luk bir etki yarata-

cağını vurguladı. 2018 yılı sonuçlarını

yakın tarihte açıklayacak olan banka, 31

Aralık 2017 tarihinden bu yana yaklaşık

%15,5’lik bir geçiş CET1 oranı bekliyor.

GBanka, 2017 yılı sonunda, sırasıyla

%47 ve %75 olan takipteki risk (NPE) ve

sorunlu krediler (NPL) ile 2017 yılı için

kredi karşılık giderlerinin 2016 yılında

gerçekleşen 1 milyar Euro’dan 2 milyar

Euro’ya yükseleceğini tahmin etmekte-

dir. Bankanın NPE ve NPL oranları sıra-

sıyla %52 ve %82’e yükselecektir” ifade-

si kullanıldı.

Banka, NPE’lerini azaltma çabalarının

“ilerlediğini” de sözlerine ekledi.

Öte yandan, Yunanistan Ulusal Bankası

SA, UFRS 9’un grup hissedarları üzerin-

deki etkisinin yaklaşık 1,45 milyar Euro

seviyesinde olduğunu tahmin ediyor.

Kredi verenin CET1 oranı üzerindeki

etkinin, geçişe bağlı olarak 1 Ocak tari-

hi itibariyle 50 baz puan olması ve tam

sorumlu olarak 350 baz puan olması bek-

lenmekte.

Eurobank Ergasias SA, IFRS 9’un uy-

gulanmasından vergi öncesi 1,1 milyar

Euro’luk bir etki tahmin etti ve 2017

sonunda %15,8 olan aşamalı CET1 ora-

nı üzerindeki etki 16 baz puan olacağını

ekledi.

Alpha Bank AE ayrıca, yeni muhasebe

standartlarının uygulanmasının, öz kay-

nakları üzerindeki vergi sonrası etkisi-

nin yaklaşık 1,1 milyar Euro’ya sahip

olmasını beklemekte. İlk uygulama yılı

için bankanın aşamalı olarak uygula-

dığı CET1’deki tahmini etki, 31 Ara-

lık 2017 itibariyle mevcut olan verilere

göre %0,1’dir. Bankanın 30 Eylül 2017

itibarıyla CET1 oranı %17,8’dir. Banka-

ya göre, müşterilere verilen krediler ve

avanslar için birikmiş ödenekteki tahmini

artış %8,1’dir.

Son uygulama tarihinden yaklaşık bir

buçuk yıl sonra, Avrupa Birliği’ne üye

28 ülkenin de yer aldığı 31 Avrupa

ülkesinde bu sürecin güncel durumu

hakkında aşağıdaki bilgiler paylaşı-

labilir.  Üye Ülkelerin kararları ince-

lendi ve aşağıdakilere ilişkin temel

seçeneklere ilişkin olası sonuçlar göz-

lemlendi:

• Denetim-dışı hizmetlerin sağlanma-

• Zorunlu denetim firması rotasyonu

• Kamu gözetiminin yürütülmesi

Daha iyi bir bakış açısına sahip olmak

ve bilginin anlaşılmasını kolaylaştır-

mak için, denetim-dışı hizmetler ve

zorunlu denetim firması rotasyonu

hakkındaki bilgi daha detaylı bir şekil-

de gösterilmiştir.

Farklı üye ülkelerdeki uygulamalara

ilişkin mevcut durum hakkında daha

fazla bilgi için, Avrupa İletişim Grubu

online bir veri tabanı hizmeti sunmak-

tadır

http://www.8cld.eu

.

Üye ülkelerin yeni AB denetim

kurallarını uygulaması

Yunanistan’ın 4 büyük bankası UFRS

9’dan 5 milyar euro kazanç beklemektedir