24
III. MODÜL 2:
İŞYERİ YÖNETİMİ
A) YÖNETİM SİSTEMİ
Çalışanların Mali Müşavirlik Firmasının hangi hizmetleri sunduğu, bu hizmetlerin bö-
lüm ve alt bölümler biçiminde nasıl yapılandırıldığı, destek hizmet veren birimlerin han-
gileri olduğu, Mali Müşavirlik Firmasının yetki ve sorumluluk sistemi ve karşılaştıkları
sorunların çözümünde hangi birim ve yöneticilerin yetkili olduğunu bilmeleri için örgüt
yapısını bilmeleri gerekmektedir. Bu nedenle bir örgüt şeması hazırlanmalıdır. Ayrıca
tanımlanmış görevlerin dışında zaman zaman ortaya çıkan birtakım sorunların zama-
nında çözülmesi için, çalışanların sorunu kime ileteceğinin veya kime danışacağının
belli olması gerekir. Bu tür idari sorunlar ile ilgilenecek birim ve kişilerin kimler oldu-
ğunun çalışanlarca bilinmesi gereklidir. Mali Müşavirlik Firmasının büyüklüğüne göre
organizasyon şeması ve birimler farklılık gösterir. Mali Müşavirlik Firmasının başlangıç
aşamasında yeteri kadar kadronun olmaması durumunda dahi bir iki yıl sonrası düşü-
nülerek muhtemel bölüm ve alt bölümler açılması uygun olur. Başlangıç aşamasında
bir yöneticiye birden fazla yöneticilik görevi verilebilir.
Aşağıda örnek Mali Müşavirlik Firması örgüt şemaları ve idari görevlerle ilgili örnek
görev ve sorumlu birim/kişi tablosu verilmiştir. Mali Müşavirlik Firmaları bunları kendi
yapı ve ihtiyaçlarına göre geliştirmelidirler.