Table of Contents Table of Contents
Previous Page  26 / 94 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 26 / 94 Next Page
Page Background

24

III. MODÜL 2:

İŞYERİ YÖNETİMİ

A) YÖNETİM SİSTEMİ

Çalışanların Mali Müşavirlik Firmasının hangi hizmetleri sunduğu, bu hizmetlerin bö-

lüm ve alt bölümler biçiminde nasıl yapılandırıldığı, destek hizmet veren birimlerin han-

gileri olduğu, Mali Müşavirlik Firmasının yetki ve sorumluluk sistemi ve karşılaştıkları

sorunların çözümünde hangi birim ve yöneticilerin yetkili olduğunu bilmeleri için örgüt

yapısını bilmeleri gerekmektedir. Bu nedenle bir örgüt şeması hazırlanmalıdır. Ayrıca

tanımlanmış görevlerin dışında zaman zaman ortaya çıkan birtakım sorunların zama-

nında çözülmesi için, çalışanların sorunu kime ileteceğinin veya kime danışacağının

belli olması gerekir. Bu tür idari sorunlar ile ilgilenecek birim ve kişilerin kimler oldu-

ğunun çalışanlarca bilinmesi gereklidir. Mali Müşavirlik Firmasının büyüklüğüne göre

organizasyon şeması ve birimler farklılık gösterir. Mali Müşavirlik Firmasının başlangıç

aşamasında yeteri kadar kadronun olmaması durumunda dahi bir iki yıl sonrası düşü-

nülerek muhtemel bölüm ve alt bölümler açılması uygun olur. Başlangıç aşamasında

bir yöneticiye birden fazla yöneticilik görevi verilebilir.

Aşağıda örnek Mali Müşavirlik Firması örgüt şemaları ve idari görevlerle ilgili örnek

görev ve sorumlu birim/kişi tablosu verilmiştir. Mali Müşavirlik Firmaları bunları kendi

yapı ve ihtiyaçlarına göre geliştirmelidirler.