Table of Contents Table of Contents
Previous Page  28 / 94 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 28 / 94 Next Page
Page Background

26

Mali Müşavirlik Firmalarında idari görevler ve sorumlu kişiler tablosu Ek 19’da sunul-

muştur. Çalışan, günlük işlerin yürütülmesinde ortaya çıkan sorunların çözümünde ilke

olarak üstü ile görüşmelidir. Üstü sorunu çözemiyorsa yukarıda belirtilen sorumlu kişi-

ye iletmelidir.

Mali Müşavirlik Firmaları, arzulanan performansın sağlanması için Mali Müşavirlik Fir-

ması faaliyetlerini sayısal verilere dökerek planlamalı ve planlanan amaçlara ulaşılıp

ulaşılmadığını düzenli kontrol etmelidirler. Bunun için en yaygın ve basit sistem, faaliyet

planlaması ve faaliyet bütçeleri sistemidir. Çalışanların da bu yönetim sistemi hakkında

bilgilerinin olması bu süreçlerin daha etkin yerine getirilmesine yardımcı olacaktır.

Mali Müşavirlik Firmalarının yönetim sistemi ana hatları ile aşağıda özetlenmiştir:

1. Faaliyet Planlama, Bütçe Sistemi ve Denetim

Mali Müşavirlik Firmalarının, gelecek faaliyet dönemi için, amaçlarına, hedeflerine ve

politikalarına uygun olarak yönetim tarafından hazırlanan gelecek dönem faaliyetlerini

ve sonuçlarını parasal ve sayısal olarak aylık, üç aylık, altı aylık ve yıllık olarak ifade

eden raporları, bütçe olarak tanımlanmaktadır. Bütçeler gelecek faaliyet yılı için düzen-

lenmekle beraber esas itibariyle uzun dönemli stratejik hedeflere ulaşmak için bir araç,

bir planlama ve kontrol tekniğidir. Bu nedenle de aşağıdaki faaliyet aşamalarını kapsar:

Amaçların belirlenmesi:

Bütçe sistemi oluşturulurken ulaşılmak istenen hedef açıkça

belirlenmiş olmalıdır. Bütçelerde amaçlar stratejik planlarda belirlenmiş olan hedeflere

ulaştıracak adımlar olarak planlanmalıdır ve hedefler açıkça belirlenmelidir. Örneğin;

hasılat hedefi, karlılık hedefi, pazar payı hedefi, maliyetleri azaltma hedefi vb. gibi.

Amaçlara ulaştıracak varsayımların belirlenmesi:

Organizasyonun tüm kısımların-

daki kapasiteler, iş gücü gibi iç etkenler ve yasal yükümlülükler, enflasyon, faiz oranları

gibi dış etkenlerin bütçe dönemindeki durumlarına ilişkin varsayımların belirlenmiş ol-

ması gereklidir.

Seçeneklerin karşılaştırılması:

Bütçelerin hazırlanması sırasında, önceden yapılmış

olan varsayımların çeşitli alternatiflerini içeren bütçelerle senaryo analizleri yapılması

gerekmektedir.

Seçenekler arasından en uygun olanın belirlenmesi:

Bu aşamada bir önceki aşa-

mada hazırlanan senaryolardan uygun olanı belirlenir. Yönetim kurulunca onaylanan

bütçe devreye alınır.