![Show Menu](styles/mobile-menu.png)
![Page Background](./../common/page-substrates/page0029.png)
27
Mali Müşavirlik Firmaları faaliyetlerini bütçe sistemi esası ile yönetirler. Bütçe siste-
minin uygulanmasında, aynı zamanda çalışanların dikkatlerini hedeflere yöneltme ve
katkılarını sağlama amacı vardır. Bu nedenle her bir birim yöneticisi kendi bütçesini
belirlenen hedefler doğrultusunda hazırlar. Hazırlanan birim bütçeleri bütçe komitesi
veya yetki verilen birim tarafından konsolide edilir. Hazırlanan bütçe yönetim kurulu
(ortaklar kurulu) tarafından onaylanarak yürürlüğe girer. Müteakip yılda tahmini bütçe
ile gerçekleşen durum karşılaştırılması yapılarak, sapmaların nedenleri belirlenir ve
düzeltmeler yapılır. Eklerde hizmet birimleri ve Mali Müşavirlik Firması konsolide fa-
aliyet bütçeleri örnekleri verilmiştir. Mali Müşavirlik Firmasında her birim yöneticisinin
çalışmalarını bu doğrultuda yürütmesi beklenir.
2. Müşteri Hizmet Politikaları
Mali Müşavirlik Firması, müşteri ilişkileri yönetimini etkin ve verimli bir şekilde yürütmek
üzere hizmet politikalarını oluşturur ve prosedürlerini belirler. Müşteri yönetimi ile ilgili
asgari hususlar, “
Modül 3: Hizmet Yönetim ve Uygulama
” başlığı altındaki “
C) Müşteri
İlişkileri Yönetimi
” kısmında belirtilmiştir.
NOT:
Tek başına çalışan meslek mensubu, işyeri yönetimine ilişkin örgüt ya-
pısını, Rehber hükümlerinin ruhuna uygun şekilde hazırlar.
B) İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
1. İşe Alım ve Görevlendirme
Personelin işe alınması ve görevlere atanması, personel işe alım ve yerleştirme pro-
sedürüne göre yapılmalıdır.
İşe Alma Prosedürü
Amaç
Bu prosedürün amacı, işe almada uyulacak esaslar ile yetki ve sorumlulukların belir-
lenmesidir.
Prosedür
Bu prosedürün hazırlanması ve uygulamasından İnsan Kaynakları Yöneticisi sorumlu-
dur. İnsan Kaynakları Yöneticisi, ilgili birimlerin prosedüre uygun faaliyetlerinin takibini
yaparak gerekli bilgileri Mali Müşavirlik Firması yöneticilerine bildirir.