Table of Contents Table of Contents
Previous Page  29 / 94 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 29 / 94 Next Page
Page Background

27

Mali Müşavirlik Firmaları faaliyetlerini bütçe sistemi esası ile yönetirler. Bütçe siste-

minin uygulanmasında, aynı zamanda çalışanların dikkatlerini hedeflere yöneltme ve

katkılarını sağlama amacı vardır. Bu nedenle her bir birim yöneticisi kendi bütçesini

belirlenen hedefler doğrultusunda hazırlar. Hazırlanan birim bütçeleri bütçe komitesi

veya yetki verilen birim tarafından konsolide edilir. Hazırlanan bütçe yönetim kurulu

(ortaklar kurulu) tarafından onaylanarak yürürlüğe girer. Müteakip yılda tahmini bütçe

ile gerçekleşen durum karşılaştırılması yapılarak, sapmaların nedenleri belirlenir ve

düzeltmeler yapılır. Eklerde hizmet birimleri ve Mali Müşavirlik Firması konsolide fa-

aliyet bütçeleri örnekleri verilmiştir. Mali Müşavirlik Firmasında her birim yöneticisinin

çalışmalarını bu doğrultuda yürütmesi beklenir.

2. Müşteri Hizmet Politikaları

Mali Müşavirlik Firması, müşteri ilişkileri yönetimini etkin ve verimli bir şekilde yürütmek

üzere hizmet politikalarını oluşturur ve prosedürlerini belirler. Müşteri yönetimi ile ilgili

asgari hususlar, “

Modül 3: Hizmet Yönetim ve Uygulama

” başlığı altındaki “

C) Müşteri

İlişkileri Yönetimi

” kısmında belirtilmiştir.

NOT:

Tek başına çalışan meslek mensubu, işyeri yönetimine ilişkin örgüt ya-

pısını, Rehber hükümlerinin ruhuna uygun şekilde hazırlar.

B) İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

1. İşe Alım ve Görevlendirme

Personelin işe alınması ve görevlere atanması, personel işe alım ve yerleştirme pro-

sedürüne göre yapılmalıdır.

İşe Alma Prosedürü

Amaç

Bu prosedürün amacı, işe almada uyulacak esaslar ile yetki ve sorumlulukların belir-

lenmesidir.

Prosedür

Bu prosedürün hazırlanması ve uygulamasından İnsan Kaynakları Yöneticisi sorumlu-

dur. İnsan Kaynakları Yöneticisi, ilgili birimlerin prosedüre uygun faaliyetlerinin takibini

yaparak gerekli bilgileri Mali Müşavirlik Firması yöneticilerine bildirir.