![Show Menu](styles/mobile-menu.png)
![Page Background](./../common/page-substrates/page0039.png)
37
20) Sağlık ve Güvenlik
Mali Müşavirlik Firmasının çalışanların sağlık ve güvenlik konusundaki esasları aşağı-
daki gibidir:
Tüm çalışanlar sağlık ve güvenlikle ilgili mevzuata, düzenlemelere, kurallara ve Mali
Müşavirlik Firmasının işçi sağlığı ve güvenliği politikasına uymayı kabul ederler. Tüm
çalışanlar işe başlar başlamaz bu politikayı okumalı ve sorunlarını amirleri ile paylaş-
malıdırlar.
Bu politikanın ihlali veya bir çalışanın kendine veya başkalarına yönelik sağlık ve gü-
venlik yükümlülüklerinin herhangi bir şekilde ihlali çalışanlara karşı disiplin işlemi başla-
tılmasına neden olur ve bu işlemin sonucu iş akdinin sona erdirilmesine neden olabilir.
Çalışanlar, işçi sağlığı ve güvenliği konusunda herhangi bir sorunla karşılaştığında
veya bu konuda bir endişeye kapıldığında, Mali Müşavirlik Firmasının ilgili yöneticisine
en kısa zamanda bu durumu bildirmelidir.
NOT:
Tek başına çalışan meslek mensuplarından dileyenler, prosedürler, in-
san kaynakları planlaması, işe alım, oryantasyon, eğitim ve geliştirme, per-
formans değerlendirme sistemi, kariyer yönetimi ve personel özlük işlerini
Rehber hükümlerinin ruhuna uygun şekilde çalışan sayısı ve işin niteliğine
göre hazırlar.
C) SATIN ALMA, BELGELENDİRME VE VERİ YÖNETİMİ
1. İhtiyaç ve Satın Almalar
Mali Müşavirlik Firmasının ihtiyaçlarının temini ve satın alma işlemleri aşağıdaki esas-
lara göre yürütülmelidir:
1.1 Satın Alma Birimi İhtiyaç Bildirimi
Satın alma işlemlerinden sorumlu birim Mali ve İdari İşler Birimidir/Yöneticisidir. (Var-
sa Satın Alma Birimi/Yöneticisi). Tüm satın almalar, sorumlu birim/yönetici üzerinden
yapılmalıdır.
Mali ve İdari İşler Birimi/Yöneticisi planlanmış satın almaları doğrudan, program dışı
ihtiyaçları ise üst yönetimin onayıyla gerçekleştirir.