Table of Contents Table of Contents
Previous Page  55 / 94 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 55 / 94 Next Page
Page Background

53

2. Haksız Rekabet

Mali Müşavirlik Firması, kendi faaliyetlerinin niteliğini, herhangi bir suretle diğer meslek

mensuplarının veya Mali Müşavirlik Firmalarının faaliyetlerini olumsuz yönde etkile-

yebilecek veya meslektaşlarına zarar verebilecek tarzda ve ölçüde överek rekabete

giremez. Mali Müşavirlik Firması, özellikle ücret, personel ve iş alma gibi konulardaki

mesleki kurallar ve teamüllere aykırı davranışlarda bulunamaz.

3. Etik İlkeler

Meslek mensuplarının ve çalışanlarının uyması gereken zorunlu temel etik ilkeler aşa-

ğıda belirtilmiştir.

a) Dürüstlük:

Meslek mensupları ve çalışanların, mesleki ilişkilerinde doğru sözlü ve

dürüst davranmalarıdır.

b) Tarafsızlık:

Yanlı veya önyargılı davranarak; üçüncü kişilerin haksız ve uygunsuz

biçimde yaptıkları baskıların meslek mensuplarının meslekî kararlarını etkileme-

mesi veya engellememesidir.

c) Meslekî Yeterlilik ve Özen:

Meslek mensubunun meslekî faaliyetlerini yerine ge-

tirirken teknik ve meslekî standartlara uygun olarak, özen ve gayret içinde davran-

masıdır.

ç) Gizlilik:

Meslek mensubunun mesleki ilişkileri sonucunda elde ettiği bilgileri açık-

lamasını gerektirecek bir hak veya görevi olmadıkça üçüncü kişi veya gruplara

açıklamaması ve bu bilgilerin meslek mensubunun veya üçüncü kişilerin çıkarları

için kullanılmamasıdır.

d) Meslekî Davranış:

Meslek mensubunun mevcut yasa ve yönetmeliklere uymasını

ve mesleğin itibarını zedeleyecek her türlü davranıştan kaçınmasını ifade etmek-

tedir.

4. Marka Yönetimi

Marka yönetimi anlayışı, mesleki faaliyeti yürütürken, yönetmelik ve diğer mesleki mev-

zuatla sınırlı ve tutarlı olmak üzere, kurumsal kimlik ve marka oluşturulmasını kapsar.

Marka oluşturma pazarlamanın önemli bir alanıdır. Büyümek ve kurumsallaşmak için

marka önemlidir. Marka Mali Müşavirlik Firması hakkında piyasaya iletilmek istenen

mesajdır.