53
2. Haksız Rekabet
Mali Müşavirlik Firması, kendi faaliyetlerinin niteliğini, herhangi bir suretle diğer meslek
mensuplarının veya Mali Müşavirlik Firmalarının faaliyetlerini olumsuz yönde etkile-
yebilecek veya meslektaşlarına zarar verebilecek tarzda ve ölçüde överek rekabete
giremez. Mali Müşavirlik Firması, özellikle ücret, personel ve iş alma gibi konulardaki
mesleki kurallar ve teamüllere aykırı davranışlarda bulunamaz.
3. Etik İlkeler
Meslek mensuplarının ve çalışanlarının uyması gereken zorunlu temel etik ilkeler aşa-
ğıda belirtilmiştir.
a) Dürüstlük:
Meslek mensupları ve çalışanların, mesleki ilişkilerinde doğru sözlü ve
dürüst davranmalarıdır.
b) Tarafsızlık:
Yanlı veya önyargılı davranarak; üçüncü kişilerin haksız ve uygunsuz
biçimde yaptıkları baskıların meslek mensuplarının meslekî kararlarını etkileme-
mesi veya engellememesidir.
c) Meslekî Yeterlilik ve Özen:
Meslek mensubunun meslekî faaliyetlerini yerine ge-
tirirken teknik ve meslekî standartlara uygun olarak, özen ve gayret içinde davran-
masıdır.
ç) Gizlilik:
Meslek mensubunun mesleki ilişkileri sonucunda elde ettiği bilgileri açık-
lamasını gerektirecek bir hak veya görevi olmadıkça üçüncü kişi veya gruplara
açıklamaması ve bu bilgilerin meslek mensubunun veya üçüncü kişilerin çıkarları
için kullanılmamasıdır.
d) Meslekî Davranış:
Meslek mensubunun mevcut yasa ve yönetmeliklere uymasını
ve mesleğin itibarını zedeleyecek her türlü davranıştan kaçınmasını ifade etmek-
tedir.
4. Marka Yönetimi
Marka yönetimi anlayışı, mesleki faaliyeti yürütürken, yönetmelik ve diğer mesleki mev-
zuatla sınırlı ve tutarlı olmak üzere, kurumsal kimlik ve marka oluşturulmasını kapsar.
Marka oluşturma pazarlamanın önemli bir alanıdır. Büyümek ve kurumsallaşmak için
marka önemlidir. Marka Mali Müşavirlik Firması hakkında piyasaya iletilmek istenen
mesajdır.