50
Kurumsal kimliği oluştururken izlenmesi gereken süreçler
Tasarım öncesi yapılacakların tespiti ve onaylanması
Tasarım süreci zamanlaması
Tasarımların sunumu
Sunum sonrası düzeltme ve değişiklikler
Onaylanan tasarımların baskı ve uygulama sürecinin planlanması
Renk Seçimi
Mali Müşavirlik Firmaları kullanılacak materyalin renk seçimini yaparken, sektör, hedef
kitle ve vermek istediği mesaj gibi hususlara dikkat etmelidir.
Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması, Mali Müşavirlik Firması ile ilgili tüm anlayışı
eksiksiz ortaya koymalı ve Mali Müşavirlik Firması içi, Mali Müşavirlik Firması dışı tüm
materyalleri içeren kurumsal kimlik kitapçığı oluşturulmalıdır.
C) MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık faaliyetlerinde ilgili mevzuat hükümlerine uyula-
rak müşteri ilişkileri yönetimi belirlenir. Asgari olarak müşteri ilişkileri yönetiminde aşa-
ğıdaki hususlara uyulur.
1. Teklif
Müşteri hizmet yönetimi politikası kapsamında, hedefleme planı hazırlanmalıdır. Mali
Müşavirlik Firması kendisine gelen müşterinin kim olduğunu önceki Mali Müşavirlik
Firmasından sorup öğrenerek, gerekli görüşmeleri yaptıktan sonra teklif vermelidir.
Mali Müşavirlik Firmasının bu işlemi rutin hale getirmesi ve kurumsallaşmak amacıyla
müşteri kabulü yapılmadan önce Ek 3’te yer alan Müşteri Bilgi Formu oluşturması ge-
reklidir.
2. Sözleşme
Müşterilerle yürütülen ilişkilerin, verilecek hizmetlerin temel çerçevesini belirlemek, ya-
zılı ve onaylı hale getirmek için her müşteri ile bir hizmet sözleşmesi imzalanmalıdır.
Müşteriye sunulacak hizmet sözleşmesi mesleğin gerekleri, iki tarafın hak ve yüküm-
lülükleri, mevcut çerçeve ve sonradan çıkacak ek hizmetler dikkate alınarak hazırlan-
malıdır.