Table of Contents Table of Contents
Previous Page  52 / 94 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 52 / 94 Next Page
Page Background

50

Kurumsal kimliği oluştururken izlenmesi gereken süreçler

Tasarım öncesi yapılacakların tespiti ve onaylanması

Tasarım süreci zamanlaması

Tasarımların sunumu

Sunum sonrası düzeltme ve değişiklikler

Onaylanan tasarımların baskı ve uygulama sürecinin planlanması

Renk Seçimi

Mali Müşavirlik Firmaları kullanılacak materyalin renk seçimini yaparken, sektör, hedef

kitle ve vermek istediği mesaj gibi hususlara dikkat etmelidir.

Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması, Mali Müşavirlik Firması ile ilgili tüm anlayışı

eksiksiz ortaya koymalı ve Mali Müşavirlik Firması içi, Mali Müşavirlik Firması dışı tüm

materyalleri içeren kurumsal kimlik kitapçığı oluşturulmalıdır.

C) MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Muhasebe, Denetim ve Danışmanlık faaliyetlerinde ilgili mevzuat hükümlerine uyula-

rak müşteri ilişkileri yönetimi belirlenir. Asgari olarak müşteri ilişkileri yönetiminde aşa-

ğıdaki hususlara uyulur.

1. Teklif

Müşteri hizmet yönetimi politikası kapsamında, hedefleme planı hazırlanmalıdır. Mali

Müşavirlik Firması kendisine gelen müşterinin kim olduğunu önceki Mali Müşavirlik

Firmasından sorup öğrenerek, gerekli görüşmeleri yaptıktan sonra teklif vermelidir.

Mali Müşavirlik Firmasının bu işlemi rutin hale getirmesi ve kurumsallaşmak amacıyla

müşteri kabulü yapılmadan önce Ek 3’te yer alan Müşteri Bilgi Formu oluşturması ge-

reklidir.

2. Sözleşme

Müşterilerle yürütülen ilişkilerin, verilecek hizmetlerin temel çerçevesini belirlemek, ya-

zılı ve onaylı hale getirmek için her müşteri ile bir hizmet sözleşmesi imzalanmalıdır.

Müşteriye sunulacak hizmet sözleşmesi mesleğin gerekleri, iki tarafın hak ve yüküm-

lülükleri, mevcut çerçeve ve sonradan çıkacak ek hizmetler dikkate alınarak hazırlan-

malıdır.