48
•
Zaman yönetimi kurallarını dikkate alarak çağdaş iletişim araçlarının etkili bir
biçimde kullanılması
Hedef kitle hakkında bilgi edinme ve medya analizleri sonrası, Mali Müşavirlik Fir-
masının medyada yer alması için en uygun olan birleşimi oluşturmayı amaçlayan,
kullanılacak tüm araçların bir eşgüdüm içerisinde olmasını sağlayan ve medya
planlaması aracılığıyla gerçekleştirilen çalışmalar yapılmalıdır.
•
Kurumsal hedeflerin kesin olarak ifade edilmesi ve stratejik olarak uygulan-
ması
Bu amaçla bir program geliştirilir ve öncelikler saptanır. Bu program aynı zamanda
zamanlama ve bütçe planlamasını da içerir. Mali Müşavirlik Firması hedeflerinin
uygulanması için kurumsal iletişimin tüm araçlarının kullanılması mümkündür. Di-
ğer bir anlatımla, kurumsal iletişim Mali Müşavirlik Firması hedeflerine uygun bir
biçimde gerçekleştirilmelidir.
•
Kullanılan iletişim araçlarının başarısının kontrolünü sağlayacak ölçülerin
özenli bir biçimde saptanması
.
Kurumsal iletişim etkisinin kontrol edilmesi için, bir değerlendirme listesi hazırlan-
malıdır.
•
Nitelikli iletişim yöneticilerinin seçimi ve bunların Mali Müşavirlik Firması içe-
risinde uygun konumlara ve görevlere getirilmesi
.
Kurumsal iletişim, Mali Müşavirlik Firmasında yönetim aracı olarak kullanılmalıdır.
Eşgüdüm, yüksek ölçüde verimlilik ve en az düzeyde sorun olacak biçimde yapılır.
Bu görevler halkla ilişkiler yöneticisi, Yönetici Ortağa bağlı olan bir proje grubu ya
da Mali Müşavirlik Firması dışından bir danışman tarafından yürütülmelidir.
3. Kurumsal Kimlik
Bir Mali Müşavirlik Firmasının, firma içinde ve firma dışında duruşunu ve davranışlarını
temsil etme biçimlerinin tümüne verilen ad Kurumsal Kimlik’tir. Kurumsal kimlik çalış-
ması kapsamında düşünülmesi gereken materyaller Mali Müşavirlik Firması içi ve Mali
Müşavirlik Firması dışı olmak üzere 2 bölümde incelenebilir: