47
Medyada Mali Müşavirlik Firması, rakipler veya sektörle ilgili çıkan haberleri izlemek,
sonuçları kendi tasarladığı tekniklerle analiz etmek,
Mali Müşavirlik Firmasını medyaya tanıtmak, yaşanan gelişmelerle ilgili güncel bilgileri
aktarmak,
Mali Müşavirlik Firması çalışanlarını medya ilişkileri ve halkla ilişkiler konularında eğit-
mektir.
2.4. Kurumsal İletişim Lideri
Mali Müşavirlik Firmasının sektöründe saygın, güvenilen, konusunda uzman, referans
kabul edilen kişiyi lider olarak konumlandırması önerilmektedir.
2.5. Mali Müşavirlik Firması İçi İletişim
Amaç ve Kapsam:
Yönetim kademesiyle görüş birliği içinde iç iletişim programını hazırlamak ve uygula-
maya destek vermek,
Çalışanların iletişime açık olmasını, Mali Müşavirlik Firmasının misyon ve hedeflerine
sahip çıkmasını sağlayan etkinlikler planlamak ve uygulanmasına destek vermek,
İç iletişimi artıracak projeler geliştirmek,
Kriz durumlarında iç iletişim kanallarını yönetmektir.
2.6. Etkili bir kurumsal iletişimin temel özellikleri şunlardır
•
Mali Müşavirlik Firmasına özgün iletişimin belirlenmesi
Mali Müşavirlik Firmasının imajına uygun olarak dışarıdan Mali Müşavirlik Firması-
na bakanların analizine imkan veren, stratejik ve entegre edilmiş iletişimin geliştiril-
mesi gereklidir.
•
Somut ve gerçekçi hedef ve hedef kitlelere iletişim stratejisinin yöneltilmesi
Başarılı bir kurumsal iletişim, seslenilecek hedef kitlenin kesin bir tanımını gerekti-
rir. Hedef kitle yalnızca müşteriler değil, aynı zamanda görüş önderleri, yatırımcılar
ve finansal hedef kitle, medya, resmi makamlar ve diğer kitleleri de kapsamalıdır.