45
B) KURUMSAL İLETİŞİM
1. İşlevi ve Amacı
Mali Müşavirlik Firması yönetiminin en önemli aracı kurumsal iletişimdir. Planlama,
örgütlendirme, yöneltme, eşgüdüm, denetleme ve yöneticilerin yetiştirilmesi gibi yöne-
timin temel işlevlerinin başarılı bir şekilde yürütülmesi sürekli ve düzenli bir kurumsal
iletişimin oluşturulmasına bağlıdır. Belli kurallar ve dinamik süreçler çerçevesinde ger-
çekleşen kurumsal iletişimin beklenen işlevleri ve amaçları şu şekilde olmalıdır:
Mali Müşavirlik Firmasında çalışanları ve Mali Müşavirlik Firmasının birimlerini birbirine
bağlayan, uyumlu ve eşgüdümlü çalışabilir temel bir altyapının oluşmasının sağlanma-
sı.
Mali Müşavirlik Firmasında çalışan kişi ve grupların Mali Müşavirlik Firmasının ortak
amaçları doğrultusunda gerçekleştirdikleri eylemlerin sürdürülmesi, sorunların çözül-
mesi ve yaratıcı gücün oluşturulması için iletişimin sağlanması.
Hızla değişen çevre ve rekabet koşulları karşısında Mali Müşavirlik Firmalarının kendi-
lerini yeni koşullara uyarlamaları, güvene dayalı ilişkiler kurmaları, olumlu imajla birlik-
te, itibarı yönetmeleri ve dış dünya ile Mali Müşavirlik Firması arasında sağlıklı bir bilgi
alışverişinin sağlanması.
Mali Müşavirlik Firmasında planlama, organizasyon, eşgüdüm, karar verme, motivas-
yon ve denetimin sağlanması.
Mali Müşavirlik Firmasında hiyerarşik basamakların belirlenmesi ve otoritenin sağlan-
ması, gelen ve giden iletiler, belgeler, bilgiler ve dokümanların kurumsal iletişim kural-
ları çerçevesinde saklanması, bilgi ve belge arşivlerinin oluşturulması.
Mali Müşavirlik Firmasında çalışanların birbirleriyle, Mali Müşavirlik Firmasının bütü-
nüyle sağlıklı ilişkiler kurmalarının sağlanması ve çalışanların aidiyet duygularının ge-
liştirilmesi.
İçsel olarak Mali Müşavirlik Firmasında karşılıklı güvenin ve serbest bilgi akışının, dış-
sal olarak da iyi hizmet ve hedef kitle beklentilerine cevap verecek ilginin sağlanması.